hockey_zaalhockey_algemene

Start zaalhockeycompetitie 2016-2017 Zaterdag 3 December 2016

Op 16 november 2016 is er een informatiebijeenkomst geweest voor trainers, coaches en teammanagers. Hieronder volgt een overzicht van de behandelde onderwerpen:

• Het thuisspelende team (in de Reehorst,De Peppel of Ut Sporthuus) is in het bezit van de zaalhockeykrat via de zaalhockeycommissie. Deze moet de de coach of manager van het betreffende team opgehaald worden.
  • De Zalen gaan ongeveer een half uur voor aanvang van de eerste wedstrijd open. Eerder aanwezig zijn heeft geen zin, tenzij de zaal al in gebruik is genomen door een ander team dat op dezelfde dag thuis speelt. Het heeft geen zin om de Zaalhockey commissie hiervoor te bellen als de beheerder er nog niet is, aangezien de zalen op de wedstrijddagen door de K.N.H.B gereserveerd worden.
  • Het thuisspelende team zorgt voor het leggen van de balken en het speelklaar maken van de zaal. Aan het einde van de laatste wedstrijd zorgt wederom het thuisspelende team voor het opruimen van de zaal.
  • Het thuisspelende team heeft de zaalwacht en regelt de bezetting van de wedstrijdtafel. Een thuiscompetitiedag telt bij 6 wedstrijden 4,5 uur. Het is aan te bevelen twee ouders achter de wedstrijdtafel te hebben. Zij houden de score bij en zorgen voor invullen van het digitale wedstrijdformulier. Er is altijd een commissielid tijdens de dag telefonisch bereikbaar voor calamiteiten.
  • Na de wedstrijd dient het digitale wedstrijdformulier ingevuld worden(Een computer en een Wifi verbinding zijn niet standaard aanwezig)
  • Omdat er nogal wat verschillen zijn tussen het spelen op het veld en in de zaal heeft de KNHB hiervoor een mooi overzicht gemaakt. Kijk op de site.
  • Via deze link vind je informatie over locatie, contactpersonen en zaal info: Trainingslocaties Mhc-Ede
  • Informatie voor scheidsrechters : Informatie diversen
  • In de zaal mogen geen stalen banden voor de legguards van de keeper gebruikt worden. ook mogend ze niet meer afgeplakt worden.
  • Vanwege het grote aantal vernielingen in voorgaande jaren, is er een procedure opgesteld voor het gebruik van kleedkamers.

Bij eventuele afgelastingen zullen jullie tijdig op de hoogte worden gebracht door de zaalcommissie via de KNHB.

We wensen jullie alvast een succesvolle, sportieve en vlot verlopende zaalcompetitie toe!

Namens de  zaalhockeycommissie,

Anita, Heniette, Louis, Jan-Willem en Alex