Hockey Trainer Worden

Trainerscursus

Bij de MHC Ede streven we ernaar zo goed mogelijk hockeytraining aan onze kinderen te geven.

Jeugdspelers kunnen vanaf 2e jaars C leeftijd starten met het geven van training bij de jongste jeugd om zo de basisbeginselen van het training geven onder de knie te krijgen.

Daarnaast zijn we op zoek naar ouders die het leuk  vinden en de ambitie hebben om met een groep jeugd op het veld te staan en ze te leren hockeyen. Natuurlijk is het een voordeel als je vroeger zelf hebt gehockeyd, maar dat is niet noodzakelijk. We hebben binnen onze vereniging ouders, die al geruime tijd op goed niveau training geven terwijl ze geen hockey achtergrond hebben.  Andere ervaringen op sportgebied of werkomgeving kunnen erg waardevol  zijn voor onze kinderen en onze vereniging.

Cursus

In 6 bijeenkomsten van ca. 2 uur zal natuurlijk de theorie aan de orde komen, maar het grootste deel zal bestaan uit het voorbereiden van een training en het op het veld geven van training aan elkaar. Vervolgens kan er naar behoefte stage worden gelopen bij een ervaren trainer. De cursus staat onder leiding van Peter Sauer.

Als u zich in het bovenstaande herkent en trainer wilt worden, geef u dan op voor de cursus. via Mail