Arbitrage Verhindering

Wat te doen als je niet kunt fluiten

De scheidsrechterscommisie is verantwoordelijk voor het indelen opleiden en begeleiden van scheidsrechters. De leden (dus ook jij) zijn verantwoordelijk voor het fluiten van de ingedeelde wedstrijden. Dus kan je niet fluiten om wat voor reden dan ook, extreme uitzonderingen daar gelaten: jij zorgt voor vervanging en niet de indelers. Die hebben hun werk al gedaan!

Wat je wel kunt doen is het volgende:

• Vraag een teamgenoot (m/v) die op hetzelfde niveau fluit als jij!
  • Lukt dat niet, schakel de scheidsrechterspool in, er is vast wel iemand die je kent. Contactgegevens staan hieronder vermeld. Scheidsrechters in de pool vragen doorgaans een vergoeding, kijk op facebook voor de prijzen die worden gevraagd.
  • Geef in alle gevallen door aan diegene die de fluitbeurt van jou overneemt:
    • Hoe laat de wedstrijd begint (NB: tenminste 15, liefst 30 minuten voor aanvang melden!)
    • Om welk team het gaat en om welke wedstrijd + wedstrijdnummer!
    • Vraag na afloop van de wedstrijd om een appje met de uitslag EN MELD ZELF AF. Anders houd je je fluitbeurt!!

Wanneer je niet op tijd komt, word je sowieso als scheidsrechter ingedeeld op een eigen wedstrijd EN moet je de club een vergoeding betalen van 20 euro om een noodscheidsrechter te laten fluiten bij de wedstrijd die jij niet bent komen fluiten

Wanneer er bij senioren sprake is van een te late afmelding of een NO-SHOW zal de aanvoerder, teammanager of coach hiervoor verantwoordelijk zijn en voor een vervanger moeten zorgen. De aanvoerder, teammanager of coach zal verantwoordelijk zijn dat je in elk geval de eerstvolgende eigen wedstrijd zal moeten fluiten.

Je wordt dus op de eerst volgende eigen wedstrijd ingedeeld

Recidivisten kunnen worden geschorst. Ook kunnen aanvullende maatregelen worden opgelegd.

Bereikbaarheid Scheidsrechterspool

Via Facebook

Via de site. Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord en kijk bij documenten wie je kan bellen of e-mailen.