Koninklijke onderscheiding voor Jan Gast!

26-4-2018

Jan Gast heeft vandaag op 26 april tijdens de Lintjesregen een Koninklijke onderscheiding gekregen voor alles wat hij voor MHC Ede doet en gedaan heeft. Een eerbetoon voor al het mooie werk, Jan van harte gefeliciteerd!

Jan heeft zich als speler, maar zeker ook als bestuurslid buitengewoon ten dienste gesteld aan de club. Naast het financieel gezond houden van de club vond hij ook tijd om een club te vormen waar tophockey, breedtehockey en gezelligheid voor alle leden op de club met elkaar in balans werd gebracht. Voor het creƫren van het clubgevoel organiseerde Jan vele activiteiten, waaronder het organiseren van toernooien inclusief een tentenkamp in zijn eigen tuin. Ook zette hij het MHC Ede magazine Stickie en Stickstof in elkaar en bracht het rond. Zo bleven leden op de hoogte wat er allemaal speelde op de club.

De afgelopen 5 jaar heeft Jan zich hard gemaakt voor ons nieuwe clubhuis. Hij heeft er mede voor gezorgd dat er een duurzame visie werd ontwikkeld, waardoor het gebouw ook nog in aanmerking is gekomen voor een gemeentelijke subsidie. Hij heeft van ontwerp, financiering, opvolgen, bijschaven, puin ruimen tot het schoonmaken van het terrein de dagen voor de feestelijke opening zich ingezet om dit clubhuis tot stand te laten komen. En het resultaat is werkelijk een prachtig architectonisch gebouw dat uitnodigt om onze teams aan te moedigen onder het genot van een drankje. Een plek om samen het clubgevoel letterlijk een plek te geven!

Bekijk de toespraak van burgermeester René Verhulst in de video. Mooie woorden van de burgermeester voor een bijzondere man!