Regels voor A, B en C-teams om veilig te kunnen trainen

28-4-2020

Eindelijk mag er weer getraind worden! Dat dit onder strikte voorwaarden gaat, dat kan vast iedereen begrijpen. Veiligheid voor sporters, trainers en vrijwilligers staat altijd voorop.

Om de trainingen van de A, B en C teams veilig en verantwoord te laten verlopen, hebben we het ‘Protocol verantwoord sporten kinderen’ van NOC*NSF vertaald naar het ‘MHC Ede Sportprotocol voor A, B en C teams’ (zie bijlage onderaan dit bericht). Hierin houden we rekening met de specifieke situatie en de mogelijkheden van ons Sportcomplex De Bosrand.

Wij vragen alle spelers van de A, B en C teams en daarnaast ook hun ouders het ‘MHC Ede Sportprotocol voor A, B en C teams’ in zijn geheel goed door te nemen. Doe dit ruim vóór de eerste training en besteed daarna voor elke volgende training hier weer kort aandacht aan. Het kennen van de regels is belangrijk voor de veiligheid van jezelf als ook voor de veiligheid van de trainers en andere volwassenen die op de club aanwezig zijn om alles in goede banen te leiden. Het zijn belangrijke afspraken waar we ons allemaal aan moeten houden om open te mogen blijven.

Voor het goed en veilig laten verlopen van de trainingen zijn veel mensen betrokken zoals trainers, vrijwilligers en T&O. Daarom het verzoek om indien mogelijk altijd naar de geplande trainingen te  komen. Wij houden namelijk rekening met een bepaalde hoeveelheid kinderen op het terrein en stemmen hier de inzet van mensen op af.

Let op: alle andere maatregelen die voor iedereen in heel Nederland gelden, blijven natuurlijk gewoon van toepassing. Ga dus bijvoorbeeld niet met teamgenoten bij iemand thuis chillen en fiets niet in groepjes als je geen 1,5 meter afstand kunt bewaren.

Definitief trainingsschema voor deze week

Zoals eerder aangegeven, beginnen we deze eerste week met één training per team. Zo kunnen we goed bekijken of er aanpassingen in het begeleidings- of vrijwilligersschema nodig zijn voor de weken erna. Het definitieve trainingsschema voor deze week publiceren we vanmiddag.

Overige activiteiten

Tot 20 mei zijn andere activiteiten dan de trainingen van de (Jongste) Jeugd niet toegestaan op onze club. Buiten de trainingstijden om is het dan ook niet toegestaan het sportpark te betreden. Zodra er meer bekend is over de situatie na 20 mei zullen wij uiteraard weer van ons laten horen. We hopen dat we dan, zodra verantwoord en toegestaan, iedereen weer mogen verwelkomen op de club.

De KNHB heeft laten weten dat alle competities 2019/20 bij deze zijn beëindigd. Er zullen geen competitiewedstrijden meer plaatsvinden dit seizoen. Er worden geen kampioenen uitgeroepen en geen promoties/degradaties doorgevoerd. Je leest hier meer over op de website van de KNHB.

Tot slot

Nogmaals, we zijn heel blij dat we een eerste stap mogen zetten op de weg terug. Dat we weer ruimte kunnen geven aan het beoefenen van onze mooie sport.

Sport bewust, houd je aan de spelregels. Zo hebben we samen sportplezier!

Namens het bestuur,

Alex Kiffen