Ook de senioren gaan weer beginnen. De jeugd heeft het goede voorbeeld al gegeven.

10-5-2020

Beste leden van MHC Ede,

Wij, Serge van Rijn en Patrick Roke, zullen jullie als Corona-coördinatoren elke week voorzien van een kleine update rondom de uitvoering en handhaving tijdens de trainingen. Voordat we dit doen vertellen we graag met welke intentie we dit uitvoeren, en met ons de andere vrijwilligers die zich inzetten om het mogelijk te maken dat we ons weer op de velden mogen begeven.

De aanwezigheid van een sociale omgeving doet velen van ons goed. Die sociale omgeving ligt voor een deel op MHC Ede. Zeker voor kinderen en tieners is dit een groot gemis geweest de afgelopen tijd. De opkomst tijdens de trainingen laat zien hoe groot het enthousiasme is om weer met elkaar te zijn en met elkaar te kunnen sporten. Om dit mogelijk te maken zijn er regels opgesteld. Protocollen vanuit de sportbonden aangevuld met lokale aanpassingen zoals deze op MHC Ede van toepassing zijn. We realiseren ons dit niet altijd, maar het zijn onze bestuursleden die in hun vrije tijd voor ons allen bezig zijn geweest dit protocol te schrijven zodat wij plezier kunnen hebben. Een dikke pluim hiervoor is zeker op z’n plaats.

Serge en ik zetten ons ervoor in dat deze regels zoveel mogelijk nageleefd worden. Dit doen we in de hoop dat we straks kunnen opschalen voor de jeugd en wij als senioren komende week een goede start kunnen maken. Soms is dat streng en lijkt het overdreven, maar als we straks weer willen starten met wedstrijden zullen we de regels allemaal moeten naleven om te voorkomen we terug moeten naar één keer in de week trainen of gehele sluiting van het sportpark. Volg s.v.p. de aanwijzingen op, ze worden gegeven met de beste bedoeling.

De gemeente is (terecht) heel streng op het naleven van de protocollen als door de diverse verenigingen zijn doorgegeven. Laten we er dus ‘samen’ alles aan doen om te voorkomen dat we straks weer thuis zitten!

Deze week is over het algemeen goed verlopen. We moeten waken voor ‘zelf toegepaste’ versoepelingen door spelers, daarom wil ik iedereen vragen het protocol voor zijn team nog een keer goed door te lezen of dit aan je kind voor te leggen. De volgende punten vragen nog wat meer aandacht:

Weet op welk veld je training hebt

Zet je fiets neer bij het veld waar je traint

Wachten tot de trainer je toegang geeft tot het veld

Het in acht nemen van 1,5 meter afstand tot elkaar

Seniorenteams | protocol voor het trainen

Vanaf deze week (11 mei 2020) gaan ook de senioren weer het veld op. In de bijlage (onderaan dit bericht) tref je de informatie die je dient te weten wanneer je aan trainingen gaat deelnemen op MHC Ede. Lees deze goed door en wanneer er iets onduidelijk is, zijn wij er om je vragen te beantwoorden. Vanavond plaatsen we ook het trainingsschema.

Enkele zaken wil ik eruit lichten die bij de jeugd heel goed gewerkt hebben:

-         Je bent maximaal 5 minuten voor aanvang aanwezig en wacht bij de wachtplaats die hoort bij het veld waar je op traint.

-         Beweeg als groep, hetgeen betekent dat de trainer bepaalt wanneer het team het veld mag betreden

-         Socializen na afloop is niet toegestaan, je dient het park binnen 10 minuten na het afgaan van de sirene (zodra de sirene gaat is de training afgelopen) verlaten te hebben. Dus ook de parkeerplaats!

Let er goed op dat het verplicht is dat op ieder veld (lees team) een trainer staat. Wanneer je als team geen trainer hebt dient 1 teamlid een geel hesje te dragen. Deze persoon is verantwoordelijk voor de te hanteren afstand tussen teamleden.

We gaan ervan uit dat iedereen begrijpt dat het in het belang is van alle sporters wanneer je je aan de regels houdt.

Met elkaar, voor elkaar! Dat is de enige manier om het te kunnen uitvoeren. De club is niet het bestuur, de club zijn we met z’n allen ...... ook jij!

Groetjes,

Serge van Rijn  (06 547 660 86) & Patrick Roke (06 534 506 55) of [email protected]

Bijlage: Protocol Senioren