Bedankt voor het invullen van het vragenformulier seizoen 2020-2021!

31-5-2020

Meer dan 90% van de ABCD jeugd leden heeft het vragenformulier voor het seizoen 2020-2021 ingevuld. Bedankt daarvoor! Jullie antwoorden zijn zeer waardevol bij het maken van de teamindelingen.

Iedereen heeft zijn of haar eigen keuze per mail bevestigd gekregen, maar wij kunnen ons goed voorstellen dat jullie geïnteresseerd zijn in wat anderen ingevuld hebben. De individuele gegevens behandelen we natuurlijk vertrouwelijk. Een algemeen beeld kunnen we wel geven.

De jeugd van onze club is ambitieus.

Maar liefst 62% van onze jeugdleden wil in aanmerking komen voor een selectieteam. Het streven naar het hoogst haalbare is mooi. Keerzijde is echter dat er na het bekend maken van de nieuwe teamindeling er spelers/speelsters (mogelijk) teleurgesteld zullen zijn omdat ze niet ingedeeld zijn in een selectieteam. Mede hierom stoppen we jaarlijks veel tijd en energie in het samenstellen van de teams omdat we er van overtuigd willen zijn dat we weloverwogen keuzes hebben gemaakt.

22% Van de jeugdleden wil zo hoog mogelijk in een breedte team ingedeeld worden en 16% wil graag met een vriend/vriendin samen in een team ingedeeld worden.

De ambities van meisjes en jongens liggen niet ver uit elkaar. Want 60% van de meisjes en 64% van de jongens wil graag in aanmerking komen voor een selectieteam. De meeste spelers/speelsters met de ambitie om voor een selectieteam te spelen zitten momenteel in de B-lijn.  Bijna driekwart van de B-lijn wil het komend seizoen hiervoor in aanmerking komen.

Iets meer dan 40% van de leden heeft een toelichting gegeven op zijn keuze. Deze toelichtingen helpen ons om de gemaakte keuze beter te begrijpen.

Op het formulier voor de D-jeugd was er een extra vraag voor wie gekozen had voor optie 2 of 3. We willen namelijk weten of er onder deze groep animo is voor een derde trainingsmoment (welke verplicht is bij keuze 1). Deze blijkt er maar in zeer beperkte mate te zijn. Nog geen 20% van deze leden heeft hier belangstelling voor.

We doen momenteel ons uiterste best om zoveel mogelijk recht te doen aan de keuzes die jullie gemaakt hebben.

Sportieve groeten,

T&O en de lijncoördinatoren