Trainerscursus voor iedereen die hockeytrainer wil worden | doe je mee?

7-7-2020

Bij MHC Ede streven we ernaar om zo goed mogelijk hockeytraining aan onze kinderen te geven. Jeugdspelers kunnen vanaf 2e jaars C leeftijd starten met het geven van training bij de jongste jeugd om zo de basisbeginselen van het training geven onder de knie te krijgen.

Daarnaast kunnen ook ouders die het leuk vinden en de ambitie hebben om met een groep jeugd op het veld te staan hockeytraining geven. Natuurlijk is het een voordeel als je vroeger zelf hebt gehockeyd, maar dat is niet noodzakelijk. We hebben binnen onze vereniging ouders die al geruime tijd op goed niveau training geven, terwijl ze geen hockey achtergrond hebben. Andere ervaringen op sportgebied of werkomgeving kunnen erg waardevol zijn voor onze kinderen en onze vereniging.

Inhoud cursus

In 4 bijeenkomsten van circa 2 uur zal natuurlijk de theorie aan de orde komen, maar het grootste deel zal bestaan uit het voorbereiden van een training en het op het veld geven van training aan elkaar. Vervolgens kan er naar behoefte stage worden gelopen bij een ervaren trainer. De cursus staat onder leiding van Peter Sauer. De eerste bijeenkomst is aanstaande vrijdag 10 juli om 16.00 uur.

Herken je jezelf in het bovenstaande en wil je ook trainer worden? Meld je je dan  aan voor de trainerscursus bij Peter Sauer: [email protected]