Nieuwe maatregelen rondom corona op MHC Ede

15-10-2020

Beste leden van MHC Ede,

Naar aanleiding van de op 13 oktober jongstleden aangekondigde maatregelen door de overheid volgen hieronder de consequenties voor ons als vereniging ingaande op 14 oktober 18:00 uur. Zoals door Mark Rutte al aangegeven verzoeken wij eenieder niet de randjes van de regels op te zoeken, maar met gezond verstand te accepteren dat regelgeving nodig is om het virus eronder te krijgen en zo snel mogelijk weer te kunnen sporten met elkaar. Naast de reeds geldende beperkingen aangaande afstand zijn dit de nieuwe regels:

1. Alle (trainings)activiteiten voor seniorenteams (inclusief Trockey, G-hockey, ZondagOchtendHockey) zijn geannuleerd.

2. Het is op MHC Ede niet toegestaan individueel te trainen of in groepen van 4 personen.

3. Wedstrijden voor senioren zijn niet toegestaan (ook reeds geplande inhaalwedstrijden niet).

4. Wedstrijden voor junioren tegen andere clubs als MHC Ede zijn niet toegestaan

5. Onderlinge wedstrijden tegen teams van de eigen club mogen wel onder de volgende voorwaarden:

- Er mogen enkel 2 teams aan een oefenwedstrijd deelnemen (geen drieluik waardoor wachtende teams ontstaan).

- Indien wedstrijden op zaterdag of zondag gepland worden dient vooraf toestemming gevraagd te worden aan Patrick Roke alvorens er een reservering gedaan kan worden bij het wedstrijdsecretariaat.

- Enkel in LISA geregistreerde begeleiding mag op het veld gedurende de wedstijd aanwezig zijn.

6. Het is volwassenen anders dan de trainers niet toegestaan een training te bezoeken, dan wel het park van MHC Ede te betreden. Je kunt je kind afzetten op de parkeerplaats van MHC Ede of bij de fietsingang.

7. Clubhuis, kleedkamers en douches zijn gesloten.

8. Slechts 1 persoon tegelijk in het materiaal/keepershok.

9. Kinderen vanaf 13 jaar en ouder mogen na het sporten niet bij elkaar komen met meer dan 4 personen.

10. Spelers zijn uiterlijk 10 minuten vooraf aan de training of onderlinge oefenwedstrijd aanwezig op MHC Ede en wachten bij het veld waar ze training hebben dan wel een wedstrijd spelen.

11. Spelers verlaten uiterlijk 10 minuten na afloop van hun training of onderlinge oefenwedstrijd het park van MHC Ede.

12. Besprekingen, videoanalyse of welke vorm van teambijeenkomst dan ook zijn in het clubhuis niet toegestaan.

De regels zijn duidelijk voor iedereen. Mocht blijken dat er jeugdteams zijn die moeite hebben de regels toe te passen, kunnen we besluiten de regels verder aan te scherpen. Dit eventueel op teamniveau. Wij gaan ervan uit dat dit niet nodig zal zijn en iedereen waardering heeft voor het feit dat er nog getraind kan worden.

Met sportieve groet,

Patrick Roke – coronaverantwoordelijke MHC-Ede