Nieuwe vertrouwenspersoon MHC Ede: Alexandra Kramer

11-3-2021

MHC Ede wil een veilige vereniging zijn, waar iedereen met plezier bezig is met haar of zijn sport: hockey. Toch kan het voorkomen dat er zaken zijn waar je je niet prettig bij voelt. Bijvoorbeeld conflicten of ruzie, pesten, discriminatie of andere vormen van grensoverschrijdend gedrag. Binnen je team, met je trainer, coach, teammanager of andere personen van de club. Dan is het fijn dat je bij een vertrouwenspersoon terecht kan om dit in vertrouwen bespreekbaar te maken.

Voorkomen is beter dan genezen
De vertrouwenspersoon is er ook voor vragen die kunnen spelen vóórdat er problemen zijn. Bij een vertrouwenspersoon kun je terecht met vragen die je niet makkelijk stelt of waarvan je bang bent dat er niet serieus op gereageerd gaat worden. Dit geldt voor trainers, coaches, ouders, begeleiders, teamleden en vrijwilligers. Daarbij: snel melden, erover praten en zorgen dat er (vroegtijdig) een einde gemaakt wordt aan een ongewenste situatie maakt dat deze niet verergert.

Vertrouwenspersoon binnen MHC Ede

De afgelopen jaren heeft Els Daniëls de functie van vertrouwenspersoon met verve vervuld. Wij danken Els voor haar expertise, tijd en energie die zij hierin gestoken heeft. Het is een rol die je veelal op de achtergrond vervult, maar van onschatbare waarde is. Nu draagt Els het stokje over aan Alexandra Kramer. Met Alexandra als vertrouwenspersoon dragen we zorg dat de wijze waarop we met elkaar binnen de club omgaan leuk en veilig blijft.

Voor degene die Alexandra nog niet kennen, hierbij een persoonlijke introductie:

Hallo allemaal,

Ik ben Alexandra Kramer, moeder van Ralph en partner van Maurice Tax. Maurice en ik hebben samen het G-team van MHC Ede opgericht. Daarnaast ben ik ook docent en coach in het VMBO. Ik haal mijn energie uit de leerlingen, uit de jeugd. Elke dag een nieuwe uitdaging. Dit jaar ben ik de nieuwe vertrouwenspersoon geworden bij MHC Ede en heb daar veel zin in. Jullie kunnen mij bereiken via de mail en/of mobiel.

Mocht je contact willen opnemen met Alexandra in haar rol als vertrouwenscontactpersoon, dan kan dat via de mail [email protected]en via de telefoon 06 549 940 76.