Koninklijke onderscheiding voor Harm Reijtenbagh

26-4-2021

„Het heeft Zijne Majesteit de Koning behaagd om u te benoemen tot lid in de orde van Oranje Nassau”. Dát is de zin die Harm Reijtenbagh tijdens de Lintjesregen aan hem gericht hoorde. Hij ontving een Koninklijke Onderscheiding voor zijn tomeloze inzet voor MHC Ede en Stichting Bosrand. Wat zijn wij trots dat wij zo’n bijzonder mens in ons midden hebben!

Mister MHC Ede

Harm Reijtenbagh, ook wel ‘Mister MHC Ede’ genoemd, staat letterlijk dag en nacht klaar voor de club. Al ruim 20 jaar is Harm rond de velden van MHC Ede te vinden. Of het nu gaat om facilitaire klussen, onderhoud van het gebouw, alarm opvolging, bladblazen, netten vervangen, het rondbrengen van balken naar de diverse zalen voor de zaalhockey: niets is Harm te gek. Samen met een club van vrijwilligers zorgt Harm ervoor dat de Bosrand er altijd keurig verzorgd bij ligt.

Dat Harm al ‘Vrijwilliger van het Jaar’ is geworden en voorgedragen is voor de ‘Nationale Vrijwilliger’ bij de KNHB zegt genoeg over de waardering die Harm geniet van alle leden. Een vereniging kan alleen maar super trots zijn op mensen zoals Harm die onbaatzuchtig ongelofelijk veel uren in de club steken. Daarnaast heeft Harm ook een bijzonder prettige persoonlijkheid, hij is de bescheidenheid zelve, zal zichzelf nooit op de voorgrond zetten en stelt zich altijd open en dienstbaar op. Ondanks het feit dat zijn kinderen geen lid meer zijn, blijft Harm zich inzetten voor zijn club. Een man met een gouden clubhart!

Achtergrond Lintjesregen

Dit jaar ontvangen ongeveer 2.850 burgers een lintje, oftewel een Koninklijke onderscheiding. Zij hebben zich bijzonder of uitzonderlijk verdienstelijk gemaakt voor de Nederlandse samenleving. De uitreiking vindt plaats tijdens de jaarlijkse Lintjesregen, ter ere van de verjaardag van Koning Willem-Alexander. Zie ook het artikel in Ede Stad.

Namens het bestuur,

Alex Kiffen