Coronatoegangsbewijs voor clubhuis tijdens trainingsdagen

23-9-2021

Zoals aangekondigd zullen er vanaf aanstaande zaterdag 25 september een heleboel coronamaatregelen vervallen of versoepeld worden. Eén van de belangrijkste wijzigingen is het vervallen van de 1,5 meter regeling.

Helaas geldt de aangepaste horecaregel ook voor MHC Ede. In horeca (binnen) dient men een coronatoegangsbewijs te tonen. Gelukkig zijn sportkantines onder bepaalde voorwaarden vrijgesteld van het tonen van een coronatoegangsbewijs. MHC Ede kan daarom op de volgende manier aan de nieuwe horecaregel voldoen:

• Op wedstrijddagen worden alle zitplaatsen uit het clubhuis verwijderd, dan wel afgesloten met lint. Het is dus niet toegestaan in de zithoeken plaats te nemen. Daardoor kun je op wedstrijddagen (zaterdag en zondag) op het gehele terrein, inclusief clubhuis verblijven zonder hiervoor in het bezit te hoeven zijn van een coronatoegangsbewijs.
  • Op trainingsdagen zijn de zithoeken geopend. Dit heeft tot gevolg dat je het clubhuis alleen mag betreden als je in het bezit bent van een geldig coronatoegangsbewijs. Ook om een drankje aan de bar te halen en buiten op te drinken dien je een geldig coronatoegangsbewijs te overleggen. De club is verplicht hierop te controleren.

Verder zijn alle faciliteiten op de club beschikbaar.

Als club willen we je wijzen op het feit dat het houden van afstand altijd veilig is, je regelmatig je handen dient te wassen en wanneer je klachten hebt thuis dient te blijven.

Wij gaan uit van je medewerking en vertrouwen erop dat hiermee de laatste stappen gezet worden richting een samenleving zoals we gewend waren. We hebben er alles aan gedaan om de situatie redelijk te houden binnen de club waardoor er in teamverband geen doorgave van besmetting kon plaatsvinden. Dat is gelukt met hulp en begrip van alle leden. Daarom vragen we de komende weken nog je begrip voor het naleven van de opgelegde regels vanuit de overheid.

Mocht iemand vragen hebben aangaande covid-19 op MHC Ede ben ik hiervoor bereikbaar.

Met vriendelijke groet,

Patrick Roke - Coronaverantwoordelijke MHC-Ede