MHC Ede rookvrij | de regels op een rijtje

2-5-2023

Sinds 1 september 2018 is MHC Ede rookvrij. Dat betekent dat op het gehele sportpark (op het terras maar óók langs de velden) roken en vapen verboden is. Wij merken dat deze regels in combinatie met het mooier wordende weer wat wegzakken en brengen ze daarom opnieuw onder jullie aandacht.

Als kinderen anderen zien roken, lijkt dat normaal en misschien zelfs aantrekkelijk. Zeker als zij mensen zien roken naar wie zij opkijken, zoals andere sporters, trainers en ouders. Zien roken, doet roken. Sporten is gezond, terwijl (mee)roken schadelijk is voor de gezondheid. Roken en sport passen niet bij elkaar.

Vanaf 2025 moet de sport volledig rookvrij zijn. Op dit moment is het op MHC Ede nog toegestaan om achter het clubhuis bij de uitgang van de keuken te roken. Ons verzoek: houd je hieraan en spreek elkaar erop aan, ook na afloop van de wedstrijden.

Als geheugensteuntje hebben we rondom het clubhuis extra bestickering aangebracht met ‘Rookvrij, op weg naar een rookvrije generatie’.

#samenopwegnaareenrookvrijegeneratie