Gele en rode kaart voortaan voor eigen rekening

30-8-2023
MHC Ede heeft sportiviteit en respect hoog in het vaandel staan, maar ook spelers van onze club krijgen wel eens een gele en soms een rode kaart van de scheidsrechter. Elke kaart is er een teveel, niet alleen qua getoond onsportief gedrag, maar ook wat betreft de kosten hiervan voor de club.

In de Algemene Leden Vergadering van 13 juni 2023 is daarom besloten dat de boete die de KNHB in rekening brengt voor een gele en rode kaart (op dit moment respectievelijk € 15,- en € 50,-) voortaan rechtstreeks door de club doorbelast wordt aan de speler of begeleider die de kaart(en) gekregen heeft. Dit geldt voor alle jeugd- en seniorenleden en begeleiding.

Maar natuurlijk hopen we dat er sportief gespeeld wordt en dat er weinig situaties ontstaan waarbij een MHC Ede-speler of begeleider een gele of rode kaart krijgt.
Een kaart voorkomen is natuurlijk het allerbeste, zowel vanuit sportief oogpunt als dat het zonde van de kosten is.